Tisdag 9 oktober

Nu har det varit lite tomt här ett tag igen, så tråkigt att jag alltid glömmer bort att blogga eller inte har tid. Vet ju hur roligt det är att ha minnen och gå tillbaka och läsa flera år senare.
Det här hunnit hända lite grejer sen sist, för exakt en vecka sedan fick vi hem en liten kattunge som var namnlös i två dagar men nu heter Nikita. Hon är hur mysig och snäll som helst, väldigt busig också! Men allt går jättebra med Alicia och nikita tillsammans, dom leker med varandra, sover i samma säng och Alicia jagar katten runt i hela lägenheten och tycker det är så roligt. 







 
 
Alicia har fyllt 7 månader i söndags och har hunnit smaka på de ena och de andra, lite kattmat, kattsand olyckligt vis och ett löv. Ringde faktiskt 112 när hon stoppade kattsand i munnen, fick panik och trodde det var livsfara. Det var inte så roligt, men dom lugnade ner mig, det var varken farligt eller giftigt. Hon åt ju inget, det ända som kunde hända var att hon blev magsjuk eller liknande och då skulle jag höra av mig. Men ingenting hände och hon mår fortfarande jättebra och åt som vanligt direkt efter. Det var tillochmed lite värre när hon satte en pyttepytte liten löv bit i halsen. Jag damsuger flera gånger om dagen och försöker hålla koll på henne hela tiden, men det är i princip omöjligt nu när hon blivit så snabb, man kan inte kolla bort en sekund utan att busungen hittat på något nytt hyss.
Hon kräktes några gånger och jag gav henne massa vatten, sen var det bra! Men jag blir så väldigt orolig, men nu har vi kommit till den här ålderna då hon är snabb, och allt händer på en gång, och snart ställer hon sig väll upp också. Hon kommer stoppa massvis med saker i munnen och hon kommer slå sig flera flera gånger, än har hon iaf INTE ramlat från sängen/soffan och det är jag väldigt glad över! Hoppas det inte behöver hända heller! Där har jag sten koll. 
Men lite skit rensar magen som man brukar säga ;) och hon behöver ju ramla lite för att lära sig. Nästan att jag funderar på att köpa en inomhus hjälm till henne hahah!  Så himla fula, men kanske bra så hon inte gör sig illa. Tycker det är så obehagligt. 
Idag ska vi iallfall städa ordentligt och barnsäkra hemmet, sänka hennes säng och flytt upp/undan alla saker man vet kan vara farliga.
 
 
I torsdags var vi på babyrytmik för andra gången och Alicia tycker det är jätteroligt, 3 andra mammor från vår föräldragrupp är också där så det är superkul! Alicia är först av bebisarna i mammagruppen med att åla och nästan krypa, även fast hon är näst yngst. Så när vi satt i ringen och sjöng och dansade så ville Alicia krypa in till mitten där några andra barn på 8-9 månader kröp omkring. Blir så stolt när hon är så duktig min lilla stora tjej♥. 
I helgen var jag jag på loppis i täby centrum, mina föräldrar stod och sålde så jag fick sålt lite barnkläder och andra saker som bara låg hemma. Sen strosade jag och Alicia runt om fyndade lite saker också. Jag åkte dit med 100 kr och kom hem med 160 + saker jag köpt  för runt 200. Så det var lyckat tycker jag!
 

kanon bra leksak/gåvagn. Den är fin, har många olika aktivitetssaker för barnet när de sitter och kryper och sen kan man lära sig gå med den, giraffen snurrar runt och bebisen håller i den röda och "går" Hihi, hittade den för 120 kr och Alicia har jättekul med den, drar i kaninen, snurrar på bollen och drar & trycker på knapparna. Sen låter den också, hade säkert kostade flera hundra ny.






smakar lite



Dessa kläder fick följa med hem + mokasinerna och tröjan Alicia har på bilderna samt lite i tvätten. 5 och 10 kr st!


& den fina och mysiga lampan. Passar perfekt i vårat sovrum.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu