Mammagrupp

Idag var jag och Alicia och träffade dom andra mammorna och bebisarna. Pratade om farliga saker i hemmet, som lådor, gardiner, saker på golvet, spisen, bokhyllor, när barnet börjar resa sig i matstolen och en hel del andra faror i hemmet och vad man kan göra åt dom eller iallafall förebygga så att vissa av sakerna inta kan hända.
Jättebra med en mammagrupp tycker jag, sist fick vi öva på om barnet sätter i halsen och vi fick veta exakt vad man ska göra. Hade jag inte fått veta hur man gör, så hade jag fått panik om Alicia satte något i halsen. Nu är jag lugn för jag vet hur jag ska gå tillväga.
Det är också mysigt att träffa andra mammor med bebisar i samma ålder som Alicia och få följa deras utveckling också. Jag och Alicia går på bebisrytmik på torsdagar med vår mammagrupp. Superkul!
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu